«Είναι προφανές ότι αυτή η έκθεση είναι μουσική καλή στα αυτιά του Υπουργού Ανάπτυξης της Ελλάδος. Όχι μόνο για τις θετικές προοπτικές που αφήνει για το μέλλον, στις οποίες θα αναφερθώ, όσο για το τι έχουμε ήδη επιτύχει.

Εγώ πάντα προτιμώ στην πολιτική να κάνω ταμείο και να κρίνουμε το μέλλον με βάση το τι έχουμε ήδη επιτύχει.

Την Ελλάδα την παραλάβαμε στη θέση 35 στις άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ευρώπη. Τον πρώτο χρόνο την πήγαμε στη θέση 29, το δεύτερο χρόνο την πήγαμε στη θέση 23, ακόμα και υπό τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες της πανδημίας.

Αυτό δεν είναι θεωρία, αυτό δεν είναι προσδοκίες για το μέλλον, αυτό δεν είναι γενική συζήτηση.  Είναι πραγματικότητα, είναι πεπραγμένα, είναι αποτέλεσμα.  Και κάποτε πρέπει η πολιτική να κρίνεται από το αποτέλεσμα.

Πρέπει να σας πω ότι είμαι εξαιρετικά υπερήφανος, βλέπω στο πάνελ τον φίλο μου από την Pfizer τον κύριο Ραγκούση. Ο κύριος Ραγκούσης σίγουρα θα θυμάται ότι μια από τις πρώτες συναντήσεις που έγιναν στο γραφείο μου όταν ανέλαβα αυτό το σημαντικό και πολύ τιμητικό αξίωμα για εμένα ήταν η Pfizer. Κάναμε μια εκτενή συζήτηση για το πως η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει την επένδυση της Pfizer στη Θεσσαλονίκη έναντι πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Αυτά τα οποία υποσχεθήκαμε τα υλοποιήσαμε, η Pfizer έφερε την επένδυσή της στην Ελλάδα και θα σας πω λίγο δυο λόγια για αυτό.

Η αρχική μας συμφωνία ήταν να προσλάβει 200 μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών και έρχομαι τώρα στην επιτυχία της Ελλάδας, όχι στην επιτυχία ης κυβερνήσεως, και σύντομα επεξέτεινε την επένδυσή της πάνω από το διπλάσιο. Και τώρα είμαστε στη διαδικασία που φτιάχνουμε και το νέο χώρο στη Θεσσαλονίκη, ένα καταπληκτικό campusτης Pfizer εκεί.

Γιατί επεκτάθηκε;  Διότι διαπίστωσε η Pfizer αυτό που παρουσιάζει και η έρευνά σας ότι το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό ήταν πολύ υψηλής ποιότητας με πολύ υψηλές υπηρεσίες και ανταγωνιστικό κόστος εργασίας.

Άρα, η Ελλάδα είχε και ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον και μια Κυβέρνηση που μπορούσε να πείσει μια εταιρία να φέρει την επένδυση στην Ελλάδα αλλά η ίδια η χώρα είχε και τα υλικά πλεονεκτήματα που μπορεί να μην τα έβλεπαν από μακριά, τα οποία μπόρεσαν όχι απλώς να κερδίσουν την επένδυση αλλά να τη μεγαλώσουν και να την κάνουν τώρα μια πολύ σημαντική επένδυση στην Ελλάδα.

Όπως για να έρθει παραδείγματος χάρη η επένδυση της Microsoft ή η επένδυση της Digital Realty, το λέω γιατί είδα στην έκθεση με πολύ μεγάλη χαρά την άνοδο του R&D στη διάθεση των επενδύσεων.

Η άνοδος του R&D για εμάς αποτέλεσε κομβικό στόχο του Πρωθυπουργού ως προς την άσκηση πολιτικής. Υπενθυμίζω ότι η απόφαση να μετακινηθεί η τότε Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης είχε ιδιαιτέρως επικριθεί από την αντιπολίτευση και είχε αντιμετωπιστεί με πολύ μεγάλο σκεπτικισμό από πολλούς πανεπιστημιακούς.

Τι δείχνει το αποτέλεσμα πάλι δυο χρόνια μετά;  Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μεγαλύτερες εταιρίες κολοσσοί στην έρευνα και στην τεχνολογία έχουν έρθει να επενδύσουν στην Ελλάδα. Pfizer, CISCO, Microsoft, Digital Realty και τώρα Amazon έρχονται στην Ελλάδα, όχι μόνες τους, αλλά γιατί προηγουμένως κάναμε κάποια βήματα.

Κατόπιν κυβερνητικής πολιτικής πήγα στη Νέα Υόρκη, έβγαλα την Ελλάδα από τη λίστα 301, της μαύρης λίστας περί πνευματικών δικαιωμάτων. Διαπραγματευτήκαμε με την αμερικανική κυβέρνηση την υπογραφή συμφωνίας που υπογράψαμε το Νοέμβριο πέρσι στη Θεσσαλονίκη με τον τότε Υπουργό Εξωτερικών Ηνωμένων Πολιτειών, τον κύριο Πομπέο. Ενθάρρυνε η αμερικανική κυβέρνηση τις αμερικανικές εταιρείες να επενδύσουν στην Ελλάδα και ήρθαν πρώτα η Microsoft, μετά η Digital Realty και τώρα ακολουθούν και άλλες. Όλα αυτά είναι πράγματα που τα έχουμε σχεδιάσει, έχουμε εργαστεί για αυτά και αρχίζουμε να δρέπουμε καρπούς.

Πάμε τώρα στο μέλλον.

Είμαι βέβαιος του χρόνου θα δείτε μεγάλη βελτίωση στον δείκτη για το R & D καθώς τα φορολογικά κίνητρα που έχουμε ήδη θεσπίσει είναι πάρα πολύ γενναία. Έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε συγκροτημένη πολιτική φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση των R & D κέντρων των εταιρειών κι είναι βέβαιο ότι θα έχει αποτέλεσμα.

Παράλληλα, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού της ΧΡΩΠΕΙ για το πάρκο καινοτομίας στην Αθήνα και το Thess INTEC στη Θεσσαλονίκη δημιουργούμε και εκείνους τους χώρους που θα μπορούν μαζικά να προσελκύσουν αυτές τις εταιρείες.

Η άνοδος της Ελλάδας από το 0,34% στο 0,70% στο σύνολο των άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ευρώπη, είναι, νομίζω, πολύ λιγότερο απ’ αυτό που θα θέλαμε αλλά είναι διπλάσιο από το προπέρσινο και τριπλάσιο από το προηγούμενο. Δηλαδή, η προσπάθεια αποδίδει.

Μην περιμένετε αυτόματα να έρθουν οι επενδύσεις. Για να έρθουν οι επενδύσεις, χρειάζεσαι μία συνεπή, σταθερή, συγκροτημένη στο χρόνο και συνεκτική πολιτική προσέλκυσης επενδύσεων. Και αυτό προσπαθεί να κάνει αυτή η κυβέρνηση.

Παραδείγματος χάριν, στο θέμα της ρευστότητας που είπατε, και το είδα και στην έρευνα, πετύχαμε να είμαστε μία από τις πρώτες χώρες των οποίων το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης εγκρίθηκε και άρα, πρόκειται να φέρουμε πάνω από 4 δισεκατομμύρια μέσα στο καλοκαίρι στην ελληνική οικονομία.

Υποβάλλαμε προχθές πρώτοι από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το σχέδιό μας για το νέο ΕΣΠΑ και θα πάρουμε καλώς εχόντων των πραγμάτων πρώτοι από όλες τις χώρες της ΕΕ έγκριση για το νέο ΕΣΠΑ.

Το 2020 κλείσαμε πρώτοι σε απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση με υπερδιπλάσιο ποσοστό από τον δεύτερο.

Από την 22η θέση που ήμασταν στην απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ όταν ήρθαμε στην κυβέρνηση, είμαστε σήμερα που μιλάμε στη θέση 2. Άρα, ανεβήκαμε 20 θέσεις.

Όλα αυτά γίνονται γιατί; Επειδή έχουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα, πιστεύουμε απόλυτα σε αυτό που κάνουμε και θέλουμε να το κάνουμε

Στην έρευνα της EY αποτυπώνονται οι πολύ θετικές προσδοκίες, οι θετικότατες που έχω δει ποτέ εγώ σε έρευνα στην Ελλάδα για επενδύσεις. Ο στόχος μας δεν είναι να μείνουμε στις θετικές προσδοκίες αλλά οι θετικές προσδοκίες να γίνουν πραγματικότητα

Να σας πω ότι ως Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων σε στενή συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, έχουμε φτιάξει μία πάρα πολύ συγκροτημένη ομάδα διυπουργική και διυπηρεσιακή.

Η πρόοδος των μεταρρυθμίσεων για την άνοδό μας στο δείκτη doing business της Word Bankπαρακολουθείται σε εβδομαδιαία βάση από εμένα προσωπικά και τη Γενική Γραμματεία της Κυβερνήσεως.

Έχουμε μπροστά μας milestones και συγκεκριμένους μεταρρυθμιστικούς στόχους με χρονοδιαγράμματα, όχι για να μας ελέγξει η τρόικα ή οι θεσμοί, το τονίζω, αλλά γιατί θέλουμε εμείς να το κάνουμε για την πατρίδα μας.

Ήδη καταγράφεται άνοδος σε όλες τις εισηγητικές εκθέσεις, αλλά ο στόχος μας είναι να έχουμε πολύ μεγαλύτερη άνοδο τα επόμενα δύο χρόνια, καθόσον τώρα πολλές διαφορετικές μεταρρυθμίσεις αρχίζουν και ωριμάζουν στον τομέα της οικονομίας, του Κτηματολογίου, της απλοποίησης της νομοθεσίας, της ταχύτερης αδειοδοτήσεως των διαφόρων έργων και λοιπά.

Εδώ βλέπω, άλλωστε, και τον κ. Δέδε από την «Mirum», για την επένδυση της οποίας στην Κρήτη επιτεύχθηκε η ταχύτερη έκδοση Προεδρικού Διατάγματος  για επένδυση που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

Όταν ήρθε με τον επενδυτή της «Mirum» στο γραφείο μου τον  Αύγουστο του ’19, ο επενδυτής περίμενε να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα σε ένα – ενάμιση χρόνο και εκδόθηκε σε 3,5 μήνες. Αυτοί είναι οι ρυθμοί που εργαζόμαστε, αυτό βλέπει η διεθνής επενδυτική κοινότητα.

Διαπιστώνει, δηλαδή, ότι αν προκύψει κάποιο πρόβλημα, που σίγουρα θα προκύψει, γιατί δεν υπάρχει επένδυση που δεν θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, θα βρουν ένα τηλέφωνο να πάρουν, θα βρουν την υπηρεσία με χαμόγελο, θα βρουν καλή διάθεση για να λυθούν τα προβλήματά τους και όχι τη συνήθη νεοελληνική γκρίνια.

Με αυτό το πνεύμα προχωράμε μπροστά. Με αυτό το πνεύμα φέραμε την Ελλάδα σε αυτήν την εξαιρετική θέση που δείχνει σήμερα η έκθεση της EY.

Αλλά δεν μας αρκεί η θέση 23. Προσωπικός μου στόχος είναι στη λήξη της τετραετίας η Ελλάδα να είναι στη πρώτη δεκάδα στις άμεσες ξένες επενδύσεις. Είναι κάτι που μπορούμε να το κάνουμε. Μπορούμε να πετύχουμε αυτά που πέτυχε η Πορτογαλία τα προηγούμενα χρόνια και θα το κάνουμε.

Η δική μου δουλειά στο  Υπουργείο, μια από τις δικές μου δουλειές γιατί δεν είναι μόνο αυτή αλλά ας πούμε αυτή η προσπάθεια να βοηθάω τον επενδυτή αν κάπου κολλήσει και προσωπικά, δεν θα έπρεπε να υπάρχει.

Εγώ είναι κάπως σαν το γιατρό, καλό είναι να μην έρθεις ποτέ σε εμένα, να μην με έχεις ποτέ ανάγκη.  Μέχρι να φτάσει όμως η Ελλάδα σε τέτοιο επίπεδο δημοσίας διοικήσεως που όλοι να δουλεύουν αυτόματα, θα φτάσουμε και εκεί, η ψηφιοποίηση του κράτους είναι ένα τέτοιο βήμα.

Σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσουμε με τον κύριο Παπαθανάση την καινούργια ψηφιακή εφαρμογή για τον Αναπτυξιακό Νόμο, παραδείγματος χάρη, όπου ο κάθε επενδυτής στο κινητό του θα βλέπει που είναι ο φάκελός του, πόσες μέρες απομένουν για την έγκρισή του, σε ποιον υπάλληλο εκκρεμεί ποια υπογραφή.

Άρα,  θα έχει ο ίδιος πλήρη εικόνα ακριβώς για το τι συμβαίνει και τα χρονοδιαγράμματά του.  Ο στόχος μας είναι να φτάσουμε λοιπόν σε ένα σημείο που δεν θα χρειάζεται ποτέ κανένας να έρθει στον Υπουργό.

Επειδή, όμως, μέχρι αυτό να επιτευχθεί, χρειάζεται και να βρούμε δουλειές και να αρχίσουμε να δίνουμε στο λαό μας να καταλάβει το όφελος της οικονομικής ανάπτυξης καλό είναι στο ενδιάμεσο διάστημα να κάνουμε και εμείς τη δουλειά μας.

Για να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα από ενάμισι χρόνο σε 3 μήνες δεν κάναμε κάτι παράνομο, απλώς φροντίσαμε να ρωτάμε που είναι, σε ποιον υπάλληλο και για πόσες μέρες χρειάζεται να το επεξεργαστεί ακόμα.  Όταν κατάλαβε η διοίκηση ότι η πολιτική ηγεσία πράγματι ασχολείται και ενδιαφέρεται για να εκδοθεί, όλα κύλησαν γρηγορότερα.

Και τι αποδεικνύει αυτό;  Ότι όταν θέλουμε, είναι εφικτό να γίνει  γρηγορότερα. Ότι είναι δικαιολογία πως αυτό χρειάζεται ενάμιση χρόνο. Δεν είναι πραγματικότητα, είναι δικαιολογία.

Η δουλειά που κάνουμε, λοιπόν, με την Παγκόσμια Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι να εφαρμόσουμε τις μεταρρυθμίσεις στην πράξη. Αυτό θέλουμε να κάνουμε.

Όσον αφορά στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, η Ελλάδα για πρώτη φορά – δεν το θυμάμαι ποτέ στο παρελθόν – έχει προσπαθήσει να δουλέψει πάρα πολύ επαγγελματικά.

Ο Πρωθυπουργός συνέστησε την Επιτροπή υπό τον κ. Πισσαρίδη και τον κ. Βέττα και όλους τους άλλους ειδικούς που εκπόνησαν  το γενικό πλάνο του τι πραγματικά χρειάζεται η χώρα.

Αφού αποκτήσαμε αυτό το γενικό πλάνο ως ένα συνεκτικό σχέδιο γι’ αυτό που θέταμε στόχο επί πολλά χρόνια, την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, πήγαμε μετά και «κουμπώσαμε» το σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» πάνω σε αυτούς τους στόχους, το νέο ΕΣΠΑ που καταθέσαμε τώρα στην ΕΕ πάνω σε αυτούς τους στόχους και νομοθετούμε και το νέο νόμο για τις στρατηγικές επενδύσεις και το νέο αναπτυξιακό νόμο πάνω σε αυτούς τους στόχους.

Έτσι ώστε συνολικά οι διαθέσιμοι πόροι της χώρας και συνολικά η πολιτική να οδηγεί προς την ίδια κατεύθυνση. Δεν γίνεται τίποτα δηλαδή τυχαία. Υπάρχει ένα συγκροτημένο σχέδιο που υλοποιείται.

Λέω εισαγωγικά ότι εγώ ο ίδιος είμαι κάτοχος οικογενειακής επιχείρησης, δημιουργός οικογενειακής επιχείρησης και ανήκω στην κατηγορία που έχει μία πολύ μικρή επιχείρηση, που είναι περίπου το 92% των ελληνικών επιχειρήσεων. Άρα ό,τι σας πω δεν είναι κατά αυτών των ανθρώπων γιατί ο ίδιος είμαι ένας από αυτούς.

Όμως η αλήθεια είναι πως αυτού του είδους το μοντέλο της οικονομίας στο σύγχρονο κόσμο δεν μπορεί να μας πάει μακριά. Γιατί; Διότι οι πολύ μικρές επιχειρήσεις πρώτον και κύριον έχουν πολύ χαμηλή έως μηδενική πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, άρα δεν έχουν ρευστότητα. Για να πάρουν δάνεια πρέπει να βάλουν ενέχυρο το σπίτι τους.

Δεύτερον, διότι οι κανόνες της ψηφιοποίησης και της εταιρικής διακυβέρνησης και διαφάνειας που χρειάζονται σήμερα για να επιταχυνθεί η εξέλιξη μιας επιχείρησης, εφαρμόζονται σε πολύ μικρότερο βαθμό σε αυτού του μεγέθους τις επιχειρήσεις.

Άρα, αν θέλουμε να φτιάξουμε ανταγωνιστικές υπηρεσίες και ανταγωνιστικά προϊόντα, συνεπώς και μία ανταγωνιστική οικονομία, πρέπει να επιτύχουμε τη μεγέθυνση των επιχειρήσεων. Πρέπει δηλαδή να πείσουμε τους ανθρώπους αυτούς να συνενωθούν, αν κάνουν ομοειδή πράγματα και μπορούν να συνεργαστούν.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει με διάταγμα, γιατί μας αρέσει η ελεύθερη οικονομία και ο ελεύθερος κόσμος, μπορεί να γίνει όμως με κίνητρα. Τέτοιου είδους κίνητρα, φορολογικά και χρηματοδοτικά, συμπεριλαμβάνοντας το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν σχεδιαστεί από τα δύο Υπουργεία, το Οικονομικών και το Ανάπτυξης πολύ συγκροτημένα και θα παρουσιαστούν το επόμενο διάστημα σε νομοθετικές πρωτοβουλίες στη Βουλή.  

Με την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης θα έχει πιο μεγάλο συμφέρον κάποιος ο οποίος έχει μια πολύ μικρή επιχείρηση να την ενώσει με κάποιον συνάδελφό του που έχει μια πολύ μικρή επιχείρηση και αυτοί οι δυο μαζί να έχουν πια μια λίγο μεγαλύτερη επιχείρηση, η οποία, αν ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο μέγεθος, θα μπορεί πια και να κάνει εξαγωγές και να γίνει ανταγωνιστική στο σύγχρονο περιβάλλον.

Αυτό θα είναι -πιστεύω -μια πολύ μεγάλη επανάσταση στη δομή της ελληνικής οικονομίας, το λέω γιατί σήμερα ακούω την αντιπολίτευση που λέει σε διάφορα πρωτοσέλιδα ότι τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης πάνε μόνο στις ελίτ και στους λίγους μεγάλους. Κάνουν λάθος, δεν είναι έτσι.  

Η μερίδα του λέοντος πάει για να πετύχουμε αυτόν τον παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας που για εμάς είναι ίσως και το μεγαλύτερο στοίχημα διότι ένα από τα προβλήματα, να ξέρετε, στην προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα είναι ότι δεν βρίσκουν πολλοί που ψάχνουν τις ευκαιρίες που θέλουν.  Γιατί ακριβώς δεν υπάρχουν αυτού του μεγέθους επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Άρα, εδώ έχουμε πάλι και το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα και τώρα, λόγω της βοήθειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και τους πόρους για να το κάνουμε. Αυτό είναι που συχνά λέμε ότι αν χάσουμε αυτή την ευκαιρία θα είμαστε άξιοι της μοίρα μας. Δεν θα τη χάσουμε όμως.  

Όπως δουλέψαμε αυτά τα δυο χρόνια συγκροτημένα και τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας…

Κύριε Παπάζογλου δείχνω τόσο χαρούμενος γιατί η έκθεση ήταν πραγματικά πάρα πολύ καλή για την Ελλάδα.  Εύχομαι του χρόνου να είναι ακόμα καλύτερη και σας υπόσχομαι ότι θα δουλέψουμε πάρα πολύ σκληρά για να είναι ακόμα καλύτερη.

Όμως να μην μεμψιμοιρούμε, ήταν μια εξαιρετική έκθεση.  Δεν ανήκει μόνο σε εμένα ως Υπουργό Ανάπτυξης, είναι προφανώς συλλογική κυβερνητική δουλειά, του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Οικονομικών, του Υφυπουργού κ.  Φραγκογιάννη, του Enterprise Greece, όλων.  Αλλά είναι μια εξαιρετική καλή έκθεση.

Τώρα έχουμε μπροστά μας ένα τεράστιο στοίχημα, αυτή την εξαιρετικά καλή έκθεση να την κάνουμε ακόμα καλύτερη του χρόνου. Επαναλαμβάνω παραλάβαμε τη χώρα στη θέση 35, την πήγαμε τον πρώτο χρόνο στη θέση 29, τώρα είμαστε στη θέση 23.  Ο στόχος μας είναι η δεκάδα. Δουλεύουμε για αυτό σε όλα τα επίπεδα.

Να αναδείξω και ότι παρά την κριτική που δεχτήκαμε, πετύχαμε να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ένας πολύ μεγάλος Έλληνας επενδυτής, ο κύριος Προκοπίου πλειοδότησε, πράγμα που σημαίνει ότι ξεκινάμε ξανά μετά και το Νεώριο της Σύρου να επανιδρύουμε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα.

Να πω ότι από την πρώτη μέρα που έγινα Υπουργός σε όλα τα διεθνή φόρα που συμμετείχα και δεν ήταν λίγα, όταν φτάναμε στις ερωτήσεις δύο ήταν τα κυρίαρχα ερωτήματα από τους επενδυτές: το ένα είναι τι θα γίνει με το Ελληνικό και αν ποτέ θα ξεκινήσει. Και το δεύτερο ήταν τι θα γίνει με την Eldorado Gold που ήρθε στην Ελλάδα και έμπλεξε. Και γύρναγε όλο τον πλανήτη και έλεγε πήγα στην Ελλάδα και καταστράφηκα.

Σήμερα, δυο χρόνια μετά, και το Ελληνικό και η Eldorado Gold προχωρούν, επενδύουν, είναι ευχαριστημένοι, διαφημίζουν παντού την Ελλάδα που αλλάζει.  

Αυτή την Ελλάδα θέλουμε να φτιάξουμε».

-> Ακολουθήστε το GreekNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αφήστε ένα σχόλιο:

Please enter your comment!
Please enter your name here